לחמניות ממולאות מושלמות

את הלחמניות האלה אלתרתי תוך כדי תנועה כשהתחשק לנו מאפה שמרים כלשהו. כיוון שהיה כמעט בלתי אפשרי לבחור אם מתחשק לנו מאפה מלוח או מתוק- פשוט חילקתי את בצק והכנתי את שניהם!

מערבבים יחד את כל חומרי הבצק (אם יש לכם מכשיר שיעשה את העבודה- עוד יותר טוב):

1 ק”ג קמח (אני אוהבת לשלב בין כוסמין לבין רגיל)

2 כפות שמרים יבשים

חצי כוס סוכר

חצי כוס שמן

3 כוסות מים חמימים

1 כף מלח

מכסים במגבת או בניילון נצמד ומניחים להתפחה במקום חמים.

טיפ: אני אוהבת לחמם את התנור ל-50 מעלות, לכבות אותו ולהכניס את הקערה להתפחה בתוך התנור הכבוי. זה עושה את העבודה בצורה מעולה.

לאחר משהו כמו שעתיים, נותנים לבצק אגרוף ולשחרר את האוויר, מחלקים את הבצק לשני חלקים- אחד עבור הגרסה המתוקה והשנייה עבור המלוחה.

בינתיים מכינים את המלית המלוחה:

לגרסה חלבית:

טוחנים בבלנדר כמה גבינות שאוהבים, אפשר להוסיף בצל טרי, שום ומתבלים איך שאוהבים: מפל, פלפל, אורגנו, בזיליקום, רוזמרין, טימין. אני אוהבת לערבב גבינה בולגרית או פטה, אורדה, גבינה צהובה פשוטה וקצת פרמזן או צ’דר.

לגרסה טבעונית:

טוחנים בבלנדר כוס אגוזי קשיו שהושרו במים לפחות שעה, פטריות, בצל, שום ואת אותם תבלינים.

יוצרים פיתות קטנות, מניחים במרכז כל פיתה כזו כפית מהמילוי ואז סוגרים את הפיתה ומגלגלים לכדור. מסדרים את הכדורים בתבנית משומת. את הצד הפחות יפה, של הסגירה, מניחים כלפי מטה. מתפיחים למשך חצי שעה נוספת. מברישים בביצה או בספריי שמן זית ומפזרים מעל שומשום/ קצח/ מלח גס/ רוזמרין או כל תבלין אחר.

אופים בתנור שחומם מראש לחום של 180 מעלות למשך 20-30 דקות. שימו לב שהלחמניות לא יתייבשו אלא רק ישחימו מעט.

לגרסה המתוקה:

פטנט נפלא שלא דורש עבודה: מניחים על כל פיתה כזו קוביית שוקולד שאוהבים, וסוגרים לכדור.

עוד רעיונות למילויים: ריבה טעימה; ממרח שוקולד; תערובת של קקאו, סוכר חום וקינמון ביחס זהה עם קצת מים; ממרח תמרים; ממרח חלבה; חמאת בוטנים עם שוקולד וכו’…

מניחים את הכדורים בתבנית משומנת, מורחים בביצה או בספריי שמן קנולה. אפשר לפזר מעל מעט קינמון או קקאו. אופים באותו האופן, כ-20-30 דקות.

את הלחמניות ניתן להקפיא ולהפשיר במיקרו (משהו כמו חצי דקה לכל לחמנייה), אבל על מי אני עובדת? ממילא הכל מתחסל כבר באותו הערב.

בתיאבון!

Leave a Reply